Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 274 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Silmälasit
ViestiLähetetty: Tiistai Kesäkuu 29, 2004 11:08 
Poissa
Alokas
Alokas

Korvaako/vakuuttaako armeija lasit jotka on itse hankittu ennen varusmiespalvelusta. Eli jos omat lasit hajoavat intissä, korvaako intti korjauksen? Mitkä ovat ehdot?

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Tiistai Kesäkuu 29, 2004 11:48 
Poissa
Korpraali
Korpraali

Ainakin ex-poikaystäväni lasit korvattiin kun ne menivät tst- tai sotaharjoituksessa rikki. Hän sai uudet silmälasit, joiden ehtona oli se etteivät ne saaneet maksaa enempää kuin vanhat lasit.

Toinen versio jota olen tuosta korvauksesta kuullut on semmoinen, että heillä on jokin minimi minkä he korvaavat ja jos haluat laseihisi jotain lisäominaisuuksia (heijastamaton pinnoite, kovetus, ohennus jne. ) niin saat maksaa ne itse.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Tiistai Kesäkuu 29, 2004 16:18 
Poissa
Alokas
Alokas

Minä sain uudet lasit, kun edelliset hajosivat koripallopelissä. Ehtona oli, että lasit hajosivat palveluksen aikana (ei sotkun jonossa munkista tapellessa). Lisäksi parin kaverin piti kirjoittaa nimi paperiin, että he näkivät tapahtuman.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Tiistai Kesäkuu 29, 2004 17:06 
Poissa
Kersantti
Kersantti

Yksi ehto on myös se, ettei hajoaminen ole omaa syytä, siis selkeästä huolimattomuudesta johtuvaa. Tosin itse sain intin puolesta uuden sangan laseihini, vaikka entinen katkesi suojeluhälytysharjoituksessa, kun riuhtaisin lasit päästä vähän turhan rivakasti. Eli periaatteessa oma mokani, mutta palveluksesta johtuva tilanne, joten sanka korvattiin.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Tiistai Kesäkuu 29, 2004 18:12 
Poissa
Alokas
Alokas

Mites muuten, kun itsekin tarvisin uudet lasit, ja nämä on kuitenkin jo ainakin kolme vuotta vanhat, niin puhunko asiasta ekassa lääkärin tarkastuksessa jossa varmaan sitten saa asiaan lisäohjeita? Ts. tarviiko asiassa muuten oma-aloitteisuutta kuin mainita siitä alussa lekurille?

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Keskiviikko Kesäkuu 30, 2004 8:19 
Poissa
Alikersantti
Alikersantti

Jos alokasajan lääkärin tarkastuksessa todetaan, että taistelijalla on lian huono näkö laseilla, niin puolustusvoimat kustantaa uudet lasit. Silloin niissä on joku pieni omakustannushinta ja jos laseisin haluaa jotain erikoisuuksia kuten heijastamatonta pinta, niin se joutuu niihin itse maksamaan.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Keskiviikko Kesäkuu 30, 2004 11:25 
Poissa
Korpraali
Korpraali

Muutama kavereistani kävi intin aikana silmäleikkauksessa, sellanen laserleikkaus tai mikä nyt sitten onkaan ettei enää tarvitse laseja. Joutuuhan siinä itsekin vähän maksamaan mutta tuli kuulemma kuitenkin huomattavasti halvemmaksi kuin mitä siviilissä olisi kustantanut...

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Keskiviikko Kesäkuu 30, 2004 15:28 
Poissa
Alokas
Alokas

Voitko JOE ottaa selvää kuinka paljon halvemmaksi moinen operaatio tulisi ja mitä siitä jää itse maksettavaksi?

Mitä haittaa muuten niistä rilleistä on esim. p-kaudella? Joutuuko jossain tilanteessa toimimaan ilman niitä tai onko niistä jossain tilanteessa erityisesti haittaa?

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Keskiviikko Kesäkuu 30, 2004 21:48 
Poissa
Korpraali
Korpraali

Optinen kirjoitti:
Voitko JOE ottaa selvää kuinka paljon halvemmaksi moinen operaatio tulisi ja mitä siitä jää itse maksettavaksi?

En pysty tähän hätään mitään hintatietoja sanomaan enkä muutenkaan asiasta kovin paljoa tiedä. Jäi vain mieleen että useampikin kaveri yksiköstäni tällaisessa leikkauksessa kävi ja kehuivat että halvaksi tuli. Enkä tiedä millä perusteella leikkaukseen pääsee, pääseekö kaikki halukkaat, onko eri varuskunnilla omat käytäntönsä asian suhteen jne...Mutta kannattaa jossain vaiheessa inttiä kun alkuhässäkät on ohi kysellä asiasta esim. varuskuntasairaalan lääkäriltä.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Torstai Heinäkuu 01, 2004 11:18 
Poissa
Sotamies
Sotamies

Sama maksu tsydeemi pätee ilmeisesti myös jos toteavat alkutarkastuksessa näköni liian huonoksi?, minulla ei siis ole koskaan ollut laseja, mutta kaukonäköni on huonontunut sen verran, että luulisin että lasien hankinta voipi olla edessä.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Torstai Heinäkuu 01, 2004 12:52 
Poissa
Alokas
Alokas

rauski kirjoitti:
Sama maksu tsydeemi pätee ilmeisesti myös jos toteavat alkutarkastuksessa näköni liian huonoksi?, minulla ei siis ole koskaan ollut laseja, mutta kaukonäköni on huonontunut sen verran, että luulisin että lasien hankinta voipi olla edessä.

Täsmälleen sama tilanne mulla, 12. päivä lähtö edessä. Katsotaan mitä käy. Muuan kaveri joka palveli Vekaralla vuosi sitten, oli hommannut lasit jotka on kiinni sangoissa vain yläreunasta. Jossain todettiin sitten kuulemma etukäteen etteivät moiset kestä palvelusta, ja oli saanut paksusankaiset sieltä tilalle. En tiiä saiko ihan jopa omaksi.

Ajattelin että olis voinut hommata ne lasit ennen inttiä kun kuitenkin jossain vaiheessa pitää, mutta eipä tullut tehtyä. :)

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Torstai Heinäkuu 01, 2004 12:55 
Poissa
Sotamies
Sotamies

Niin mäkin aattelin hommata ennen inttiä, mutta halvemmalla saa kun valtio maksaa osan laseista, jotka käy optikolta ostamassa.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Maanantai Heinäkuu 12, 2004 10:57 
Poissa
Alokas
Alokas

Laseja tulee käytettyä aina tietokoneella käpistellessä mutta ei juurikaan muuten. Kattoo mitä ne ny kohta siellä sanoo. Että onko pakko pitää muutenkin vai sorvataanko ilman

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Maanantai Heinäkuu 12, 2004 11:42 
Poissa
Korpraali
Korpraali

Minulle määrättiin silmälasit. Ilmaiseksi sain, luonnollisesti.

Armeijan jälkeen en tosin ole tarvinnut laseja.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Maanantai Heinäkuu 12, 2004 15:41 
Poissa
Korpraali
Korpraali

Ainakin SavPr:ssa systeemi oli sellainen, että jos alkutarkastuksessa todettiin huono näkö, niin sai ns. palveluslasit, mitkä siis sai pitää palveluksen jälkeenkin. Kehykset sai valita muutamasta vaihtoehdosta, kaikki halvimmasta päästä jne. Eikä linsseihin todellakaan saanut mitään erikoisuuksia, en tiedä oisko sitten saanut jos olis itse maksanut.

Omat lasit, reilusti ennen palvelusta ostetut siis, onnistuin rikkomaan Rovalla. Kehykset meni tuhannen päreiksi, mutta linssit säilyi ehjänä. Siispä sain valita liikkeestä mitkä tahansa kehykset, jotka kävi niihin vanhoihin linsseihin.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 274 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia