Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 42 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Torstai Kesäkuu 26, 2008 13:55 
Poissa
Alokas
Alokas

Tuli syyskuussa 07 kahden vuoden lykkäys, vaikka C:n olisin ilomielin ottanut.. Minne voin mennä C:n papereita kyselemään? Tuleeko ensi vuonna kutsu kutsuntoihin vai pitääkö mennä palvelukseen asti kertomaan pään olevan huonossa kunnossa? Vai voinko mennä nyt sanomaan mille tahansa tohtorille, että pää ei tule kestämään inttiä?

Fishmaster puhui jälkitarkastuksesta.. vad är det?

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Perjantai Kesäkuu 27, 2008 9:14 
Poissa
Vääpeli
Vääpeli

pekaanipekka kirjoitti:
Tuli syyskuussa 07 kahden vuoden lykkäys, vaikka C:n olisin ilomielin ottanut.. Minne voin mennä C:n papereita kyselemään? Tuleeko ensi vuonna kutsu kutsuntoihin vai pitääkö mennä palvelukseen asti kertomaan pään olevan huonossa kunnossa? Vai voinko mennä nyt sanomaan mille tahansa tohtorille, että pää ei tule kestämään inttiä?

Fishmaster puhui jälkitarkastuksesta.. vad är det?

Neuvoisin ottamaan yhteyttä siihen esikuntaan, jonka alaisuuteen kuulut. Selität siellä tilanteesi ja aivan varmasti neuvovat sinua miten toimia, mitä lääkärintodistuksia tarvitset jne. Toimikaa!

Profiili  

Viestin otsikko: Re: C-mies
ViestiLähetetty: Torstai Tammikuu 21, 2010 20:32 
Poissa
Alokas
Alokas

Itse hain c:n paperit tuossa vuosituhannen vaihteessa paniikkihäiriöstä, mikä sinänsä silloin oli itselle aika kova pala nieltäväksi (face the facts you know..)

Nyt melkein vuosikymmen myöhemmin, jälkikasvun ym muiden normaaliin elämän kuuluvien hankinnoiden, sekä rutiinien jälkeen kalvaa saamani c:n paperit edelleen rotan lailla, kun tuota elämänkokemusta on jonninverran kertynyt ja sitäkautta ollaan opittu, että ei kaikkea tarvi vakavasti ottaa, saati tietyilla asioilla ressata ittensä hengiltä. #-o :wink:

Olisikohan minulla enää minkälaisia mahdollisuuksia nyt, pari vuotta vajaa kolmekymppisenä saada terveydentilani uudelleentarkistettua, palveluskelpoisuuttani ajatellen, että voisin hakea Vm palvelukseen, joko 2010 II saapumiserässä, tai itseni kannalta "last chance" saapumiserä I 2011?

Profiili  

ViestiLähetetty: Torstai Tammikuu 21, 2010 21:08 
Poissa
Kersantti
Kersantti

Spejare kirjoitti:
Olisikohan minulla enää minkälaisia mahdollisuuksia nyt, pari vuotta vajaa kolmekymppisenä saada terveydentilani uudelleentarkistettua

Yhteyttä lähimpään aluetoimistoon vaan ja sieltä kysymään.

Profiili  

ViestiLähetetty: Torstai Tammikuu 21, 2010 22:35 
Poissa
Vääpeli
Vääpeli

zipa kirjoitti:
Spejare kirjoitti:
Olisikohan minulla enää minkälaisia mahdollisuuksia nyt, pari vuotta vajaa kolmekymppisenä saada terveydentilani uudelleentarkistettua

Tuossa Wikipediasta: "Kutsuntojen kautta henkilökohtaisten syiden vuoksi varusmies- tai siviilipalveluksen suorittamisen lykkäystä voi hakea aina sen vuoden loppuun asti, jona täyttää kaksikymmentäkahdeksan vuotta. Lykkäystä ei tämän jälkeen myönnetä, ja asevelvollisen on astuttava palvelukseen ellei häntä vapauteta palveluksesta. Velvollisuus ase- ja siviilipalveluksen suorittamiseen päättyy sen vuoden lopussa jolloin henkilö täyttää 30 vuotta."
Palvelusluokkasi nosto B:hen tai A:han on avain, ja siinä lekurin sana on ratkaiseva. Nopsasti soittamaan aluetoimistoon, ja sieltä jatkoneuvot. Oletettavasti matkan varrella on tullut ammatillistakin kokemusta, joka kannattaan tuoda Firmalle tiedoksi.

Profiili  

ViestiLähetetty: Torstai Tammikuu 21, 2010 23:18 
Poissa
Alokas
Alokas

m95 kirjoitti:
zipa kirjoitti:
Spejare kirjoitti:

Tuossa Wikipediasta: "Kutsuntojen kautta henkilökohtaisten syiden vuoksi varusmies- tai siviilipalveluksen suorittamisen lykkäystä voi hakea aina sen vuoden loppuun asti, jona täyttää kaksikymmentäkahdeksan vuotta. Lykkäystä ei tämän jälkeen myönnetä, ja asevelvollisen on astuttava palvelukseen ellei häntä vapauteta palveluksesta. Velvollisuus ase- ja siviilipalveluksen suorittamiseen päättyy sen vuoden lopussa jolloin henkilö täyttää 30 vuotta."
Palvelusluokkasi nosto B:hen tai A:han on avain, ja siinä lekurin sana on ratkaiseva. Nopsasti soittamaan aluetoimistoon, ja sieltä jatkoneuvot. Oletettavasti matkan varrella on tullut ammatillistakin kokemusta, joka kannattaan tuoda Firmalle tiedoksi.

Pitää aamulla soittaa aluetoimintoon, niin ollaan hitusen viisaampia.
Hjuu, työkokemustakin löytyy useampi vuosi raksa, että metalliteollisuudesta.

Profiili  

ViestiLähetetty: Tiistai Helmikuu 02, 2010 13:48 
Poissa
Alokas
Alokas

Sain 12kk lykkäystä masennuksen takia. Olisin itse halunnut C-paperit. 10.02(Prkl, muistin että oli vasta 20 päivä #-o ) olisi vapaaehtoinen jälkitarkastus. Voidaanko siellä vielä antaa minulle C-paperit?
Olen kuullut, että jotkut on saanut vapautuksen ihottuman takia. Kuinkahan paha ihottuma vapautuksen saamiseksi pitää olla? Mulla on pitkään vaivannut käsissä ja huulessa oleva ihottuma, johon joudun joka päivä laittamaan Bemetsonia. En tuosta maininnut kutsunnoissa, enkä armeijan lääkärillä. Voisiko ihottuman ihottuman mainitsemisesta masennuksen lisäksi olla apua C-papereiden saamisessa?

Profiili  

ViestiLähetetty: Keskiviikko Helmikuu 10, 2010 19:28 
Poissa
Alokas
Alokas

Dodiin, byrokratian raskaat rattaat laitettu pyörimään.
Ans kattoo, kuinka äijän käy :shock:

Profiili  

ViestiLähetetty: Torstai Helmikuu 11, 2010 8:22 
Poissa
Vääpeli
Vääpeli

Spejare kirjoitti:
Jos papereidesi perusteella asia on Firman kannalta pässinlihaa eli läpihuutojuttu, rattaat saattavat olla hyvinkin nopealiikkeiset varsinkin kun aikaikkuna on tiukka. :wink:

Profiili  

ViestiLähetetty: Torstai Helmikuu 11, 2010 11:46 
Poissa
Alokas
Alokas

m95 kirjoitti:
Spejare kirjoitti:
Jos papereidesi perusteella asia on Firman kannalta pässinlihaa eli läpihuutojuttu, rattaat saattavat olla hyvinkin nopealiikkeiset varsinkin kun aikaikkuna on tiukka. :wink:

Olen vasta käynyt terveyskeskuksen lekurin kanssa juttelemassa, että saisin lähetteen mielenterveyskeskuksen erikoislääkärille.
Hän taas on se, jonka antaman lausunnon mukaan aluetoimiston väki suorittaa omat johtopäätökset, uusintatarkastuksen muodossa.
Kuukausi, tai kaksi vierähtää satavarmasti, ennenkuin minulla on em lausunto kourassa.
:|

Profiili  

ViestiLähetetty: Torstai Helmikuu 11, 2010 12:12 
Poissa
Vääpeli
Vääpeli

Uusintatarkastusta tuskin pidetään, jos lääkärin lausunto olisi niin ilmiselvä, ettei C muuttuisi mihinkään.
Mutta, jos luokka muuttuu paremmaksi, niin asia voi olla sillä selvä, ellei Firma halua vielä naamakkain jutella. Joten uusintatarkastuskutsu on jo ainakin vaalean vihreä valo.

Profiili  

ViestiLähetetty: Keskiviikko Maaliskuu 10, 2010 19:38 
Poissa
Alokas
Alokas

Moikka pojat :). Tilanne on tämä - mun piti mennä Vekarajärvelle I/10 saapumiserässä mutta sain C:n paperit ennen palvelukseen astumista ja tämä painaa mieltä. Onko mahdollista 20 vuotiaana nuorena miehenä vielä muuttaa tätä luokitusta ja surittaa palvelus siinä missä muut vai onko liian myöhäistä? (Vapautus todistuksessa oli muuteksenhaku liite mutta se aika meni ohi jo joten onko mitään mahiksia enää?)

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 42 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia