Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: sotakoiranohjaaja+RUK?
ViestiLähetetty: Torstai Marraskuu 30, 2006 18:23 
Poissa
Alokas
Alokas

elikkäs onko mahollista? kun oon saanu nyt sellasen käsityksen et noita ei voi saaha molempia? :( AUKiin toki voi päästä ja olla silti sotakoiranohjaaja mutta tahtoisin rukkiin... en tietenkään pidä itsestäänselvänä, että pääsen sotakoiraojaajaksin tai valituksi
rukkiin mutta molemmat kiinnostaa....

niin ja olen kyllä kuullut henkilöstä joka on käynyt ensin AUKin ja sitten sen jälkeen RUKin ja pälvellut näinollen 380jotain vuorokautta...sillä nyt ei tainnu olla kyllä mitään tekemistä koiranohjaajan kanssa mut joku erikoiskoulutus oli kyseessä..en vaan muista mikä..?

Viimeksi muokannut hauhau päivämäärä Torstai Marraskuu 30, 2006 20:16, muokattu yhteensä 1 kerran

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Torstai Marraskuu 30, 2006 19:43 
Poissa
Alokas
Alokas

no toi kuulostais ihan passelilta....oliskos tuo palvelusaika sitten sen reilu 380vrk? se nimittäin ei olisi mikään ongelma (tai no mistäs mä näin etukäteen tiedän kestääkö mun kantti :wink: ...tammikuussa oon vasta menossa inttiin)

niin ja heräsi tässä toinenkin kysymys...tähän nyt ei varmaankaan ole mitään yleispätevää vastausta, mutta kuinkas helppo/vaikea on päästä sotakoiranohjaajaksi? eli onko paljon hakijoita ja kuinka moni valitaan? kuinka moni siis pitäisi "päihittää" valinnoissa? :? ehkä vähän hölmösti muotoiltu kysymys...??

olen nimittäin tulossa niinisaloon noin neljän tunnin junamatkan päästä, niin tuntuisi vähän hölmöltä käydä niin pitkällä intti jos ei edes pääse tekemään sitä mitä sinne on lähtenyt tekemään... tai kai sitä saa jotain siirtoa anoa lähemmäs jos ei tuu valituksi? sitä vaihtoehtoa en kyllä haluaisi edes miettiä koska haluan ehdottomasti juuri sotakoiranohjaajaksi..... :?

ja kolmaskin... :P aijon intin jälkeen hakea eläinlääkikseen...joten mietinpä vaan, että onko mahdollista päästä eläinklinikalle hommiin (avustamaan tms... lähinnnä oppimaan ja ihan mielenkiinnosta seuraamaan klinikan touhuja) palvelusaikana....ja jos on niin tapahtuuko tämä esim. iltavapailla vai onko järjestetty ohjelmaan jotain rakoja kun sielä voi hengailla?

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Lauantai Joulukuu 02, 2006 13:08 
Poissa
Alokas
Alokas

Joo, kysäsit tosta klinikkahommasta. Olen itse kans ajatellu samansuuntaista tulevaisuutta, eli intin jälkeen eläinlääkikseen. Niinisalossahan on mahdollisuus mennä klinikkamieheksi. Tällä hetkellä suoritan palvelustani klinikalla. Se haittapuoli siinä on että AUK ei ole mahdollinen ja että klinikkamiehelle ei tule koiraa ohjattavaksi. Mutta saapahan kuiteskin olla koirien kanssa tekemisissä, ja näkee eläinlääkärin toimintaa tosi läheltä, ja pääsee mukaan toimiin. Itse olen ainakin tähän asti tykännyt hommastani.

Profiili  

Viestin otsikko: re:
ViestiLähetetty: Lauantai Joulukuu 02, 2006 17:01 
Poissa
Alokas
Alokas

turha elätellä toiveita yhtälöstä SKOI-ohjaaja ja RUK. Ite olin koiranohjaajana niksulassa 2/05 erässä. AUK:n voit suorittaa ja päästä SKOS:silaiseksi, mutta rukkilaisia ei sotakoiraosastolla oo! sorry...

Profiili  

Viestin otsikko: re:
ViestiLähetetty: Lauantai Joulukuu 02, 2006 17:04 
Poissa
Alokas
Alokas

Niin ja koiranohjaajaksi pääset, jos osaat vastata HYVIN ja OIKEIN haastattelussa kysymyksiin ja oot täysin varma et haluut SKOI ohjaajaksi.. Skapparit sotakoira-osastolla on ihan niksulan eliittiä, tosin mukaan mahtuu yks aikas vitun tiukka tyyppi, mutta reilu kummiskin.. Kyllä saat kumminkin hajota monta kertaa, ainaskin gineksiin! ainakin meijän aikana oli kineksiä iiiiihan vitusti! :)

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Lauantai Joulukuu 02, 2006 18:54 
Poissa
Alokas
Alokas

Kiitos vastauksista.. Tuo klinikkahomma on kyllä nyt pettymys...koiranohjaajaksi haluan mutta se klinikkakin kiinnostaisi... noh..kaikkea ei voi saada :(

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Sunnuntai Joulukuu 03, 2006 10:59 
Poissa
Alokas
Alokas

Juu, sama ristiriita mullakin oli... Mutta tässä meen tän hetkisessä ryhmässä on hyvä, kun on yks todella pätevä alikersantti jolla on oma koira tarhoilla. Olen sitten iltaseen aikaan käynyt hänen kanssaan harjottelemassa noita koiranohjaamisen perusjuttuja.
Klinikka on kyllä ihan ok paikka, esim tässä ennen joulua pääsen seuraamaan yhtä leikkausta, joten toimenpiteiden kirjo tulee melko hyvin esille. Teeppä kuule sitten vaikka sillä tavalla, etttä jos pääset skoi-puolelle ohjaajaksi, niin puhut sitten ryhmänjohtajille että susta tehtäis varaklinikkahenkilö. Meidänkin porukasta on yks jätkä varaklinikkana, ja on ollut sitten muutaman kerran mukana klinikkahommissa...

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Sunnuntai Joulukuu 03, 2006 14:18 
Poissa
Alokas
Alokas

ite olin vara klinikka henkilö ja se tarkotti sitä että jos klinikkamies oli kipee tai jtn muuta ni sil hetkel kiinniolo ryhmän varaklinikkahenkilö hoiti klinikan hommat, ei muuta...

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Sunnuntai Joulukuu 03, 2006 14:18 
Poissa
Alokas
Alokas

...

Viimeksi muokannut j-lo päivämäärä Lauantai Joulukuu 09, 2006 0:36, muokattu yhteensä 1 kerran

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Sunnuntai Joulukuu 03, 2006 14:42 
Poissa
Alokas
Alokas

Kyllähän se menettelee... Yleensähän toi varaklinikka on just tota. Mut nyt tehtiin tosiaan sillai, että tää mun varamies oli yhden päivän opissa, ja tulee todennäkösesti hoitamaan hommia klinikalla kuten minäkin sillon tällön.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Lauantai Joulukuu 09, 2006 10:20 
Poissa
Luutnantti
Luutnantti

Jos klinikkahommat+AUK+RUK kiinnostaa, niin kyllähän tuota voi tosiaan miettiä niinkuin Anselmi jo sanoikin, eli haet 9kk palveluksen jälkeen jälki-AUK:iin ja sen jälkeen jälki-RUK:iin. Hakumahdollisuuksia siis on, mutta pitää sitä aika nohevakin olla, että pääsee jatkamaan palvelusta vielä oman miehistöhommansa jälkeen.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Torstai Joulukuu 14, 2006 21:57 
Poissa
Alokas
Alokas

jeps....täytyy ottaa asioista selvää heti ensitöikseni kun sinne pääsen...

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Lauantai Huhtikuu 28, 2007 13:34 
Poissa
Korpraali
Korpraali

Mul on vähä sama, että toi RUKikin kiinnostais näin koiraohjaajan lisäksi, mutta kaippa siitä saa selvää paremmin ku menee sinne ja sit juttelee ammattimiesten kans asioista :lol:

Mietin vaan tällästä, että voiko muka 9kk palveluksen jälkeen jäädä soppariks? tai vaikka kun on AUKin käyny sotilaskoiraohjaaja? Mitä ne sitte tekee siellä sen jälkeen? Toimivat kouluttajina? Nää mietityttää siksi, koska ite oon ajatellut sotilasuraa itselleni, mutta jos koiraohjaaja koulutuksesta ei uraa voi luoda on se melko turha vaihtoehto silloin..

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Lauantai Huhtikuu 28, 2007 19:04 
Poissa
Prikaatikenraali
Prikaatikenraali

Sopimussotilaat ovat nykyään käytännössä johtajakoulutuksen käyneitä (eli Ruk tai Auk)

Toinen seikka, tällä hetkellä sopimussotilaita on 14 kpl.

Vasta keväällä 2008 tippuu soppareiden määrä 14 => 6 kpl, jo tämä pelkästään rajaa paljon pois, jos vaan hakijoita piisaa !

Täälläkin hetkellä on Spol-auk:n käynyt sotakoiranohjaaja sopimus sotilaana.
ja toimii kouluttajana.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia